2016. már 28.

A csodabogyó goji bogyó

írta: SoukupAgi
A csodabogyó goji bogyó

másnéven lícium gyümölcs, farkasbogyó (wolfberry), közönséges ördögcérna

A soron következő Superfood ma a Goji bogyó lesz. Óriási eszmefuttatást nem szeretnék tartani, mert még én is sötétben tapogatózok. Egy biztos, hogy egy időben eszegettem a reggelimhez, és mostanában is eszem és elhiszem, hogy épp nagyon egészséges vagyok.

Mindenesetre utána olvastam, hogy miért jó a goji. Az okosok szerint a világon ennek a bogyónak a második legmagasabb a C-vitamin tartalma. Emellett 18-féle aminosavat és 21-féle ásványi anyagot tartalmaz.

 

goji-berries.jpg 

 

A goji bogyót, a piros színű, nyers termést elrágcsálva, a szárított bogyókat vagy vízbe áztatva teába (müzlivel, turmixokhoz), de akár főzve is különböző kásákkal fogyasztják. Fogyasztásának tulajdonítják a hosszan tartó fiatalos közérzetet, szépséget, erőt, kitartást. A világ több részén afrodiziákumként ismerik.

Találtam egy érdekes táblázatot is, ami a goji ORAC-étrékeit hasonlítja össze különböző. Ez az érték már a chia mag kapcsán előjött. Még egyszer az ORAC, az Amerikai Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma által meghatározott minősítés az ismert élelmiszerek antioxidáns szintjének a mérésére. Mértékegysége: ORAC/100g.

Örültem neki, hogy megéri ennyit olvasgatni, mert egy idő utána visszaköszönnek az olvasottak.

Az aszalvány főbb beltartalmi értékeinek összehasonlítása a kajszibarackkal:

 

Goji bogyó aszalva

Kajszibarack aszalva

100 g-ban mért érték

Energia (kcal)

370

226

Fehérje (g)

11,7

2,5

Cukrok (g)

67,7

46,3

Zsírok (g)

8,2

0,28

Rostok (g)

10

13

C-vitamin (mg)

29

3,8

Kalcium (mg)

112

55

Kálium (mg)

1132

1520

Béta-karotin (mikrogramm)

7400

2280

 

Források: 

  • https://hu.wikipedia.org/wiki/Goji_bogy%C3%B3
  • http://www.gojibogyo.hu/
  • http://antalvali.com/hirek/goji-bogyo-goji-berry

 

Fogyasztása és a napi ajánlott mennyiség:

  • müzlire szórva, magában aszalt gyümölcsként
  • napi ajánlott mennyiség: 10-30 gramm

 

Szerintem érdemes kipróbálni. Menő kis bogyó! :))

Szólj hozzá

goji superfood