2016. máj 31.

Zabkeksz 2.0

írta: SoukupAgi
Zabkeksz 2.0

...avagy, mitől fuss úgy, mintha kergetnének!?

A hétvégén talán az év legpörgősebb eseményén vehettem részt a barátaimmal. Hol máshol, mint az Ultrabalatonon. Ez volt a 3. év a 3. megszerzett éremmel. Az előző évekhez hasonlóan most is tűkön ülve vártam, hogy már úton legyek Balatonaliga felé. Nem túlzás, ha azt mondom, hogy rajtam kívül másik 8000 ember is ugyanennyire izgatott volt. :))

13331069_1112586068797504_4680307224090157301_n.jpg

Idén is 10-en vállalkoztunk arra, hogy váltóban futunk egy kört. Csupán 1 kör, ami kitesz 220 km-t. :D

Múlt évben 25 km-t vállaltam. Akkor megfogadtam, hogy idén többet szeretnék futni. Viszont sajnos egy sérülés következtében idén sem léptem át a 25 km-t a rám jutó mennyiségben. Ettől is nagyon féltem, hogy csúnya sántikálás lesz a vége.

Reménykedtem a legjobbakban. Másfél hónapom volt kb. 3 hónap teljes kihagyás után felkészülni. Múlt héten egy "térd-próba" kíséretében szaladtam is egy jó tempójú 15 km-t. Semmi fájdalom, semmi fáradtság. Ez kicsit megnyugtatott, de ettől még volt bennem némi kétség.

...és itt érkeztünk el a bejegyzés címéhez. A felkészülés utolsó pontja a 2.0-s zabkeksz megsütése volt. Más a protein szeletekre, zselékre, gélekre, mabakerre, velős pirítósra esküszik, hát én NEM! Én versenyekre a saját zabkekszemet szeretem vinni. Nincs benne felesleges tartósítószer, annyi cukor van benne, amennyi valóban kell, és nem utolsó sorban, olyan ízben készül, amit épp megkívánok. :)

Minden van benne, amitől finom lesz és megfelelő energiával is ellát.

Mutatom is a receptet. A hozzávalók:

  • 150 gramm zabpehely
  • 5.5 dkg barna cukor
  • 2 egész tojás
  • 15 dkg olajos mag (dió, kesudió, mandula, mogyoró, törökmogyoró, tökmag stb.)
  • 6 dkg aszalt gyümölcs
  • 2 tk. fahéj
  • egyéb fűszerek
  • csipet só
  • reszelt citromhéj

+ opcionálisan: csoki, vanília aroma, reszelt narancs, lenmag, stb..

Elkészítése:

Minden száraz hozzávalót keverjük össze egy tálban, majd adjuk hozzá a 2 egész tojást. Ha ez megvolt, akkor a hűtőben hagyjuk állni 30 percet, hogy a zabpehely megszívja magát. Ezután nincs más tennivaló, mint kekszeket formázni és nagyjából 15 percig 180 fokon sütni.

Amennyiben sütés előtt nem állna össze, akkor sem szabad megijedni. Esetleg kisebbek voltak a felhasznált tojások. Ebben az esetben elbír még egy tojást.

 

Hagyjuk kihűlni, együnk belőle és megjünk egy futni egy kört. Ennyiii!! :)

img_20160531_123243.jpg

 

 

Szólj hozzá

nasi zabpehely ultrabalaton