2016. júl 14.

Napraforgós zabos keksz

írta: SoukupAgi
Napraforgós zabos keksz

"Must have" mászó kaja!

Nem utolsó sorban, azért is érdemes versenyekre járni, mert szuper mászós nasikat ismerhetek meg. Ez a recept is így jutott el hozzám! (KÖSZI, Soma!)
A történet baromi egyszerű, minden hozzávalót keverjetek össze egy tálban. Majd hengerré formálva, egy folpackba csomagolva vágjátok be a hűtőbe, hogy összeálljon. Eredetileg érdemes hagyni egy éjszakát. Az első körben ezt meg is tettem, de szerencsét próbálok 1-2 órával is. Ha összeállt, akkor kb. fél centis szeleteket kell vágni és oldalanként 180 fokon 10-10 percig sütni.
Szorít az idő, nekem pedig mászni kell mennem. Egyszóval a második kör már csak 2 órát pihent. (tökéletes lett így is) Így hozta az élet, én pedig nem tiltakozok. :))
A sajt legyen valamilyen kemény sajt. Ez lehet cheddar, de egy szimpla trappistával is működik a történet. A liszt legyen teljeskiőrlésű, de más liszt is jó. Mivel gluténmentesen sütöttem elsőnek, ezért rizslisztet használtam, ami jól szuperált.
Hozzávalók:
  • 2 csésze reszelt sajt
  • fél csésze olvasztott vaj
  • 1 csésze liszt
  • 1 csésze zabpehely
  • fél csésze pirított napraforgó
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál víz
  • 1 teáskanál só
Opcionális: mexikói fűszer a tésztába, aszalt paradicsom a tetejére.
Jöjjenek a fázisfotók!
Szólj hozzá

nasi egypercesek