2016. júl 12.

Kipróbáltuk a ...csicseriborsót!

írta: SoukupAgi
Kipróbáltuk a ...csicseriborsót!

Receptötlet: Csicseriborsó curry és kurkumás kuszkusz -afféle tabbouleh-

Személy szerint a csicseriborsóra kb. fél éve találtam rá. Jó pár éve jártam egy vegetáriánus étteremben, ahol megkóstoltam, de nem nagyon tudtam, hogy mit eszek. Az egy csicseriborsó curry volt, asszem..

Az elmúlt hónapokban viszont, mikor kitaláltam, hogy minél több alternatív ételt fogok kipróbálni, akkor rátaláltam újra a csicseriborsóra. Formáját tekintve, mintha túlméretezett halvány sárga borsószemek lennének. Az íze hajaz az gesztenyéjére, amit nagyon szeretek. Tápanyagtartalma pedig fantasztikus!

 

Energia (kcal/100g) - 307
Fehérje (g/100g) - 19,8
Zsír (g/100g) - 3,4
Szénhidrát (g/100g) - 48,8
Rost (g/100g) - 10,7
Folsav (μg/100g) - 200
Kálium (mg/100g) - 810
Vas (mg/100g) - 7,2

Megérdemelte, hogy írjak is kicsit róla. Ennek most eleget is teszek. :)

Ízelítőnek íme egy recept, amit a nosaltyn találtam. Sajnos nem saját szerzemény, ezért csak a linket másolom be. A kép viszont már az én verzióm. A curry a recept alapján készült, a köret pedig egy egyszerű kurkumával ízesített kuszkusz. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Egyszerű, gyors és nem utolsó sorban baromi finom!

A recept: http://www.nosalty.hu/recept/csicseriborso-curry

csicseriborso_curry.jpg

 

Jöjjön egy kis ismertető a  csicseriborsóról.

Származását tekintve a Közel-kelet kincse, amit ott garbano babnak is hívnak. A vegetáriánusok közkedvelt eledele, mivel tökéletes fehérjeforrásként szolgál. Sárgás színű, gömbölyded szemek, amit ma már majdnem bármelyik élelmiszerlánc polcán, vagy akár a piacon is megvehetünk. Fentebb említettem is már, hogy ízét tekintve a gesztenyére és a dióra hasonlít.

Az indiai, arab, olasz, spanyol, olasz, francia, török és portugál konyha közkedvelt alapanyaga. Készítenek belőle hummuszt, falafelt, curryt, de akár salátákba és levesekbe is előszeretettel csempészik bele.

Átlagos összetétele: 40-45% szénhidrát, 20-25% fehérje, 5% olaj, 3% hamu és 0,2-3% kálcium.

100 gramm csicseriborsó a napi ajánlott minimum káliumbevitel felét, a Ca-bevitel picit több, mint 21%-át, a vasbevitel majdnem 70%-át, és majdnem megegyezően a B6-vitamint és a magnéziumbevitel 55-60%-át fedezi. Továbbá tartalmaz K-, A-, és C-vitamint, cinket, mangánt és szelént is.

Ha ez eddig nem lenne elég, óriási piros pont jár neki a kiemelkedően magas rosttartalmáért, gazdag fehérjetartalmáért és foszfortartalmáért. Az ember átlagos szükséges rostanyag bevitel szükséglete 10 gramm, amit már 1 bögre csicseriborsóval fedezhetünk is.

Nem is szaporítom tovább a mondanivalómat, mert akit ez eddig nem győzött meg, annak több sem kell. Egy szó, mint száz, mindenki EGYEN csicseriborsót! :) <3

 

 

Forrás: biocity.hu

Szólj hozzá

csicseriborsó kipróbáltuk